VASS Nederland

Er zijn een aantal vragen die vaak gesteld worden. Deze hebben we verzameld in dit overzicht. Klik op de vraag en het antwoord wordt getoond.

De meest gestelde vragen:

VASS is opgericht door John en Mirjam van der Rijt. Uit frustratie over de macht van de grote leveranciers poste John van der Rijt een bericht op Facebook. De oproep leidde er toe dat meer dan 3.500 autobedrijven zich aansloten om zich samen sterk te maken richting de grote platformen. Hieraan hebben we gehoor gegeven met VASS. Een organisatie die ondernemers in de autobranche helpt met collectieve afspraken, juridische ondersteuning, een netwerk van ondernemers en advies.
Je betaalt een maandelijkse bijdrage zodat je kan profiteren van de collectieve voordelen. Het kost tijd en geld om er voor te zorgen dat we samen op kunnen trekken en ons te verenigen. We steken er tijd en geld in om met partners te onderhandelen, de communicatiekanalen te onderhouden en om jullie te helpen met adviezen. Als geregistreerd lid ben je onderdeel van VASS en kunnen we ons samen sterker profileren. We streven er naar om er het maximale aan voordeel uit het abonnement te halen. Zowel door kortingen te bedingen bij platforms als door onderdeel te worden van een netwerk waar je ook kennis en informatie kunt delen en halen.
  • Juridische ondersteuning

  • Platform om kennis en ervaringen te delen

  • B2B handelsvoorraad in beschermde omgeving

  • Een netwerk aan ervaringsdeskundigen

  • Collectieve korting bij onze aangesloten partners

  • Betere voorwaarden bij de aangesloten partners

  • Inzicht in de voorwaarden en prijzen

  • Je staat aan de start van een eigen VASS portal

Voordat we een samenwerking aangaan met een partner worden er meerdere gesprekken gevoerd. Ook wordt – zo nodig in samenspraak met de Raad van Advies- een organisatie getoetst aan onze voorwaarden en eisen. Is dit niet het geval dan zal er geen samenwerking tot stand komen. De samenwerking met onze partners houden we samen met jullie nauwlettend in de gaten. Dit doen we onder andere via het Facebook forum. Zo houden we onze partners en elkaar scherp. De voorwaarden die we afspreken bij een samenwerking zullen nog nagekeken en of aangevuld worden door de raad van advies. De huidige opzet is als volgt:
– Het bedrijf moet transparante en heldere voorwaarden hanteren die inzichtelijk zijn voor de autobedrijven
– Het bedrijf moet eerlijk blijven in zijn gestelde prijzen en voorwaarden
– Het bedrijf mag niet zomaar een prijsverhoging inzetten
– Mocht het bedrijf een kleine en alleen noodzakelijke prijsverhoging in willen zetten dan moeten ze dat goed onderbouwen en eerst voorleggen aan VASS voordat deze wordt doorgevoerd
– Voor VASS leden altijd een lagere prijs.
– Het bedrijf mag niet stilzwijgend een contract verlengen

We zijn in de opstart fase van VASS en hebben al een paar mooie partners die vol vertrouwen met ons de samenwerking aan gaan. Ze zien de potentie en groeimogelijkheden van VASS en sluiten aan bij onze visie.
Op de afgeschermde pagina waar aangesloten VASS leden kunnen inloggen staan de voordelen uitgewerkt.
Autobedrijven, garagebedrijven en auto onderhoudsbedrijven kunnen zich inschrijven bij VASS.
Dat is niet de bedoeling. We zijn juist opgericht omdat de branche de behoefte heeft om samen op te trekken. VASS wil voordelen bieden voor de deelnemers, kennis delen en ondersteunen bij vragen. Door juist de frustraties vanuit de branche gehoor te geven kunnen we de ondernemer ontzorgen door hulp te bieden. We zullen deze positief en constructief aanpakken zodat er voordelen ontstaan in plaats van nadelen.
Ja, je gegevens worden veilig behandeld. klik hier voor onze privacy policy.