VASS-Logo

Veel gestelde vragen over VASS - algemeen

VASS? Was dat niet die besloten Facebookgroep?

Klopt! De Facebookgroep is ontstaan in 2017 en was de basis van VASS! Facebook was voor de opstartperiode een prima platform; snel en eenvoudig op te zetten en toegankelijk voor velen. VASS doet echter meer: we richten op verbinding, kennis delen, belangen behartigen en voordeel genereren. Al deze mogelijkheden vind je in de VASS app, een besloten platform waar leden en leveranciers direct met elkaar kunnen communiceren!

Hoe kan ik me aanmelden voor de VASS app en meteen aan de slag gaan?

Door ons te bellen, we staan je namelijk heel graag te woord.  Of ons een mail te sturen (info@vassnederland.nl). Wij nemen dan telefonisch contact met jou op! Past het voor beide partijen? Dan verwelkomen we je graag en maken we je inschrijving in orde!

Hebben jullie ook regiobijeenkomsten?

Jazeker, persoonlijk ontmoeten en verbinden staat centraal bij VASS.  We hebben  regionale kennisbijeenkomsten en webinars georganiseerd en zo hebben we onze 1e Bedrijvenmarkt gehouden voor VASS leden. Hier staat kennisdeling samen met onze leveranciers altijd centraal: samen weten we immers meer!

Zit ik vast aan een lidmaatschap?

Ja voor de eerste 12 maanden, daarna is het abonnement maandelijks opzegbaar.

Wie zitten er allemaal bij VASS?

Inmiddels is VASS gegroeid naar een organisatie met ruim 570 aangesloten autobedrijven en garagisten, van kleine zelfstandige ondernemers tot grotere autobedrijven, van bedrijven met hun eigen naam op de pui tot bedrijven aangesloten bij een garageformule en/of BOVAG. Daarnaast verbindt VASS deze autobedrijven met ruim 50 leveranciers uit allerlei vakgebieden: van accountants en taxateurs tot onderdelenleveranciers en portalen.

Hoezo doen jullie ‘dingen anders’?

We zijn persoonlijk benaderbaar en via de VASS app komt op een laagdrempelige en praktische manier alle info, die jij nodig hebt, naar je toe. Alles gericht op jou als ondernemer van een universeel autobedrijf of garagist.

Welke belangen behartigen jullie?

Wij pakken zaken op waar jij als ondernemer tegen aan loopt: nu zijn bijvoorbeeld de grootbanken onderwerp van gesprek en gaan we in gesprek om te kijken hoe we samen zaken duidelijker kunnen maken en het liefste ook kunnen verbeteren. Zo zijn we ook samen met de RDW gekomen tot een online import procedure in tijden van Corona.

Hoe zit dat nu met het voordeel op portalen?

We hebben een samenwerking met ANWB.nl, met Marktplaats en AutoTrack. Neem contact met ons op en we vertellen je hoe deze samenwerkingen in elkaar steken.

Hoe weet ik zeker dat jullie mijn gegevens niet misbruiken of verkopen aan derden?

Dit hebben wij vastgelegd in onze Algemene Voorwaarden, welke je akkoord moet geven wanneer je je lidmaatschap activeert.

Ik wil wel abonneren maar ik wil niet lastig gevallen worden met allemaal aanbiedingen. Hoe garanderen jullie dat?

Alle aanbiedingen, kortingen of voordelen voor de abonnees worden passief aangeboden op het platform. Oftewel, iedereen kan de voordelen zelf bekijken en ook zelf beslissen op welk moment ze daar gebruik van willen maken. Uiteraard staan je contactgegevens in de VASS app en kunnen andere VASS leden of leveranciers je benaderen. Ook dat is samen.

Waarom ligt de splitsing in abonnementskosten op 30 auto’s?

Iedereen die abonnee wordt, krijgt toegang tot dezelfde voordelen. Omdat we het platform met de voordelen ook bereikbaar willen maken voor de kleinere ondernemer hebben we daar 1 splitsing in aangebracht. Je betaalt € 32,95 per maand bij een voorraad t/m 30 auto’s (of als je alleen een onderhoudsgarage hebt), heb je meer voorraad dan betaal je € 52,95 per maand (excl. BTW).

Jullie praten veel over integriteit en transparantie. Dat pretenderen meerdere organisaties te zijn. Hoe kan ik merken dat jullie dat oprecht zijn?

Bel ons en we vertellen je alles! Daarnaast communiceren we over waar we mee bezig zijn en wat we afspreken met leveranciers via de VASS app.

Er zijn al zoveel formules, waarom nu weer een nieuwe?

Het nieuwe is er vanaf, we bestaan inmiddels ruim 3 jaar. En we zijn geen formule, we hebben geen verplichte sturing, verplichte afname of verplichting in marketing. We zijn er voor jou als ondernemer en jij blijft zelf aan het stuur staan! We staan voor transparant en open communiceren en willen samen met jou onderzoeken waar je tegen aan loopt, welke informatie je nodig hebt etc. Alles om er voor te zorgen dat jij makkelijker en beter kan ondernemen!

Wat krijg ik allemaal voor dat bedrag per maand?

Naast het contact met de vele andere ondernemers en leveranciers uit heel Nederland, zorgen wij dat je ook voordelen bij de grote leveranciers krijgt. Denk aan kortingen op abonnementen die je via VASS afsluit, inkopen die je via VASS doet waarbij wij voor jullie een betere prijs hebben afgedwongen. En kennisdeling; iedereen heeft met dezelfde uitdagingen, problematiek en irritaties te maken. Gedeelde smart is halve smart: stel een vraag, zoek een topic op en doe er je voordeel mee dat je kennis van anderen mag gebruiken voor jouw eigen onderneming!
Daarnaast organiseren we regionale kennisbijeenkomsten, webinars, en hebben we onze 1e Bedrijvenmarkt gehouden voor VASS leden. Hier staat kennisdeling altijd centraal: samen weten we immers meer!

Hoe krijg ik toegang tot de VASS app?

Heel eenvoudig: stuur een mail naar info@vassnederland.nl en wij nemen telefonisch contact met je op! Past het voor beide partijen? Dan verwelkomen we je graag en maken we je inschrijving in orde. Je krijgt een mail toegestuurd waarin de link naar de besloten app van VASS zit. Na het downloaden van de app, log je in en ben je meteen actief in de VASS app!

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Heel eenvoudig: door een mail met de reden van opzegging te sturen naar administratie@vassnederland.nl

Veel gestelde vragen door leveranciers

Kan ik ook voor 3 maanden starten en dan kijken hoe het bevalt?

De minimale looptijd is ook hier 12 maanden. Verbinden is niet iets wat van de ene op de andere dag gerealiseerd is en vraagt een gezamenlijke inspanning.

Hoe kan ik me aanmelden?

Door contact met ons op te nemen. We maken graag persoonlijk kennis, vertellen je meer over VASS en willen horen over jouw bedrijf en product of dienst. Persoonlijk contact vinden we erg belangrijk: mensen kopen immers bij mensen!

Wat voor een voordeel verwacht VASS van mij?

Naast het collectieve inkoopvoordeel vragen we directe contactpersonen, korte lijntjes, inzicht in de processen en vooral kennisdeling. We verwachten dat je actief deel neemt, vragen beantwoordt en zo je bedrijf profileert. Aan de andere kant heb je ook de gelegenheid om vragen te stellen aan je (potentiële) klanten en feedback te vragen. Ook dat kan heel eenvoudig!

Hoe werkt een samenwerking met VASS?

Om gebruik te kunnen maken van het VASS platform en de dienstverlening werken wij met marketingpakketten in 4 varianten: brons, zilver, goud en platinum. Hiermee kan je zelf kiezen op welke manier je je bedrijf wilt profileren binnen VASS. En is ook deze werkwijze transparant.

Wat biedt VASS aan leveranciers?

VASS verbindt en deelt kennis. Via de VASS app, hét communicatieplatform, delen we informatie/nieuws en kennis over jouw product of dienst. We brengen jouw bedrijf direct in de doelgroep onder de aandacht. Door er samen voor te zorgen dat de VASS ondernemer beter en op een goede manier kan ondernemen, zorgen we ervoor dat de branche kwalitatief beter en transparanter wordt.

Biedt VASS exclusiviteit?

VASS is een onafhankelijk platform, dat op een transparante manier communiceert en verbindt. Dus nee, we werken niet met exclusiviteit: in bijna elke categorie vind je 2 soms 3 leveranciers, zodat een VASS lid nog altijd zelf een keuze kan maken uit de voorselectie die wij gedaan hebben.

Welke leveranciers zijn aangesloten bij VASS?

Inmiddels ruim 50 leveranciers, een overzicht hiervan vind je op www.vassnederland.nl/leveranciers

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram